Silla va acollir el passat cap de setmana VIII Congrés del BLOC JOVE. En una cita marcada per l’alta participació i per l’obertura, la candidatura de Ferri, diputat de Compromís, va ser reelegit Secretari General del BLOC JOVE a l’organització. Helena Malonda (d’Oliva) repetirà en el càrrec de Secretària de Comunicació i Miquel Alèixit (de Benirredrà) ho farà com a Secretari de Finances de l’organització. El regidor de l’Alqueria de la Comtessa, Carles Morant, va ser elegit secretari territorial de les Comarques Centrals, en un nou sistema en què els militants i inscrits de cada territori elegien el seu representant.

La presència de Malonda, Alèixit i Morant va certificar el pes de la comarca al si de l’organització. La revàlida dels tres integrants del BLOC JOVE comarcal a la Coordinadora Nacional va anar acompanyada del comiat de Jordi Puig (en haver complit 30 anys), fins ara Secretari d’Organització i president de la Comissió Organitzadora del Congrés. Al congrés, va intervenir en els parlaments Jordi Juan, alcalde de Tavernes, qui és, de fet, l’únic alcalde del BLOC JOVE del País Valencià. A més, molts militants i incrits de la comarca (de Simat, Tavernes, Almiserà, Oliva, Gandia, Bellreguard, l’Alqueria, etc.) van voler prendre-hi part.

Un congrés per a fer “més Compromis”

El VIII Congrés del BLOC JOVE ha estat una cita marcada per l’obertura i la participació. Des de la seua convocatòria, tant militants com simpatitzants o amics han pogut fer arribar les seues aportacions i esmenes a través del web www.mescompromis.com, moltes de les quals han estat incorporades a les ponències política i d’estatuts de l’organització.

A més, els simpatitzants també van poder inscriure’s i participar amb dret a vot al Congrés, en una aposta per obrir l’entitat a la transparència i els joves no associats. Fruit d’aquesta aposta, el VIII Congrés ha estat el més multitudinari en la història de l‘organització, ja que van participar-.hi més de 150 persones a més de convidats. La ponència política, la d’estatuts i els informes de gestió del Secretari General, de Finances i d’Organització durant el període 2009-2012 foren aprovats per aclamació.

A Silla va debatir-se i aprovar-se també les ponències d’estatuts i política de l’organització, així com l’informe de gestió del Secretari General durant el període anterior. Aquests tres documents van ser aprovats per aclamació. En el primer d’ells va apostar-se per la modernització de l’estructura i també per adaptar-la a la nova realitat de l’entitat, amb un nombre creixent de militants i una major implantació arreu de les comarques valencianes. També l’enfortiment dels lligams amb Compromís i cap a estructures assembleàries va ser un punt important. En la ponència política, s’apostà per un programa que des del valencianisme, l’esquerra i l’ecologisme, oferisca polítiques que invertisquen en serveis socials, economia productiva i verda així com en una major fiscalització de la corrupció i els privilegis.

Ferri estarà acompanyat per un equip plural i extens orientat a consolidar l’organització. Junt amb Ferri, la nova Coordinadora Nacional del BLOC JOVE estarà formada per 18 persones més, l’equip més extens amb què ha comptat mai el màxim òrgan executiu del BLOC JOVE. En ell participen joves de fins a 14 comarques distintes, amb un 42% de dones i on la comarca de la Safor té un pes específic per la implicació dels seus integrants.